maanantai 28. marraskuuta 2011

Bangkokin kentällä

Kun on tottunut suomalaisessa kulttuurissa palvelemaan itse itseään, ei tuosta tavasta ihan helposti osaa kasvaa palveltavaksi.

Kotimaassa on tullut tavaksi hoitaa ennen lentokentälle menoa lähtöselvitys netissä, jolloin matkapakaaseista pääsee kätevästi eroon palvelua jonottamatta. Bangkokin kentällä oltiin niin hyvissä ajoin, että lähtöselvityksen aukeamista oli tylsää jäädä odottelemaan ja raahaamaan mukana kolmea matkalaukkua, reppua, matkakassia ja käsilaukkua, joiden sisältö oli suunniteltu huolellisesti pakaten ja painot mitaten. Itsepalveluihmisinä hoksasimme hoitaa lähtöselvityksen lentokentän automaatilla, jolloin pääsisimme nauttimaan ulkomaan hallin mukavuuksista. Mutta voi - mistä löytyisi tiski, johon pakaasit voisi luovuttaa? Aikamme paikkaa haettuamme päädyimme kysymään asiaa infopisteestä.

Virkailijatyttö ei ensin ymmärtänyt mistä oli kysymys, mutta valmiita lentolippuja näytettyäni, ohjasi meidät menemään Q-käytävän päähän. Eipä löytynyt "pakaasinpudotus"-paikkaa, ei, vaan matkatavarasäilytys. Juju olikin siinä, että täällä on joka tapauksessa odotettava ko. lentoyhtiön lähtöselvitystiskin aukeamista.

Kun vihdoin laukut saatiin hihnalle, kertoi virkailija, että Air Francella hyväksytään vain yksi laukku per matkustaja ja laukun painon yläraja on 23 kg. LOISTAVAA - kolmen matkalaukun tavarat meni uudelleen järjestettäviksi. Yhdestä laukusta tehtiin käsimatkatavara - sisältönä vanhoja kenkiä ja likapyykkiä!! Repun vetoketju oli jo kulunut, joten siitä tavarat matkakassiin ja reppu roskikseen. Painot oli arvioitava mutu-tuntumalla, kun hieno matkadigivaaka oli ehditty aamulla myydä suomalaiselle matkailijalle, joka oli huolissaan matkatavaroidensa painosta.


Loppu hyvin - kaikki hyvin! Matkatavarat saatiin kuin saatiinkin tuotua ehjinä kotiin.

Katso Thai-sivustoni vinkit ja kuvakertomukset

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tätä mieltä!