maanantai 28. marraskuuta 2011

Heitteillejätetyt

Kaikki eivät ole vielä siirtyneet itsepalveluaikaan, eivätkä halua järjestää netin kautta omatoimimatkaa, joten matkatoimistoilla on kysyntää.

Karmaisevalta tuntuu vanhemman, kielitaidottoman pariskunnan matkaseikkailu ja kohtelu, jonka he saivat Finnmatkojen Hua Hinin valmismatkan ostettuaan. Meille he kertoivat, että olivat joutuneet hankkimaan itse taksikyydin Bangkokin lentokentältä Hua Hiniin (230 km). Kohteessa ei ollut suomenkielistä opasta; sentään heille oli annettu kännykkänumero, johon voi soittaa, jos hätä tulee. Hotellista löytyi viimevuotinen hotellikirja, jonka tietoja ei ollut päivitetty, puhumattakaan, että opas olisi käynyt joskus hotellitapaamisella.

En ihmettele yhtään, että pariskunta oli hyvin epäileväinen kotiinkuljetuksen suhteen - ehkä matkatoimisto hoitaa kuljetuksen, jos sattuu muistamaan, että heidän asiakkaitaan on ko. hotellissa. Mihin ihmeeseen tällaista matkanjärjestäjää tarvitaan, joka jättää asiakkaat heitteille rahat rohmuttuaan?

Omatoimimatkalainen tietää, että on itse vastuussa matkan onnistumisesta, mutta kielitaidoton tuskin haluaa mennä ostamaan kuvatun laista extreme-matkaa, vaan odottaa, että saa rahoilleen jotain vastettakin.


Katso Thaimaa-sivustoni



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen tätä mieltä!